ULUSLARARASI HASTALAR İÇİN TERCÜMANLIK HATTI DUYURUSU
T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Birliğimize gönderilen yazıda; 2011 / 41 nolu “Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Kapsamında Sunulacak Sağlık Hizmetleri Genelgesi”nin 13 Haziran 2011 tarihinde yayınlanıp yürürlüğe girdiği, bu genelge kapsamında Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Koordinatörlüğü bünyesinde 7 gün 24 saat İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça tercümanların hizmet vermeye başladığı bildirilmektedir.
Uluslararası hastalar için tercümanlık hattından telekonferans ile her saat tercümanlık destek hizmeti olarak;
- 112 Acil Çağrı hattını arayan yabancılara,
- 184 Sabim hattını arayan yabancılara,
- Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler, taşra teşkilatı ve merkez teşkilatın idari birimlerini telefonla arayan yabancılara,
- Ülkemize gelen yabancı turistlere sağlıkla ilgili konularda gerektiğinde telekonferansla,
- Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde tedavi gören uluslararası hastaların medikal raporları ve diğer yazışmalarına yönelik tercümanlık hizmetleri verildiği bildirilmektedir.
Bu işlemler için Türkçe konuşamayan ve yabancı dilde konuşan herhangi bir hastanın telefonla aradığında hemen 444 47 28 nolu hat ile telekonferans görüşmesi yaptırılarak İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde her saat tercümanlık hizmeti alabileceği bildirilmektedir.