6 Aralık 2013

TÜRSAB - Anadolujet görüşmesinde “Cezalar, İnternet ve Acente Hizmet Bedelleri” Konuşuldu

Uçak bileti satan acentelerimizin beklentileri doğrultusunda, Birliğimiz Yönetim Kurulu adına, hava yolları ve bilet satış acentelerinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Muammer Güner, Anadolujet Hava Yolları Genel Müdürü İbrahim Doğan ile bir görüşme yapmıştır.

Bu görüşme neticesinde, Anadolujet uçak biletlerinin iptal iade ve rezervasyon tarih değişikliği kurallarında, acentelerimizin satış kabiliyetini artıracak, olumlu değişiklikler yapılması için mutabakata varılmıştır.

Öncelikle de halen 72 saat olarak uygulanan, rezervasyon değişiklik ve cezalarının uygulama süresinin, 12 saate indirilmesi Anadolujet yönetimi tarafından kabul edilmiştir.

İkinci olarak, hava yollarının internet üzerinden sattıkları uçak biletlerinden aldıkları hizmet bedellerinin, acentelerin aldığı hizmet bedellerinden daha düşük olmasının tüm sektörü ve özellikle Anadolu’daki acentelerimizi ciddi olarak etkilediği ve müşteri tartışmaları ve kaybına sebep olduğu konusundaki şikayetimiz iletilmiştir.

Anadolujet Genel Müdürü Sayın Doğan,  internetteki düşük hizmet bedeli konusunun acentelere sıkıntı yarattığını kabul etmiş ve internet hizmet bedellerinin, acente hizmet bedelleri ile eşitlenmesi konusunda da seyahat acentelerimizi memnun edecek olan hizmet bedellerinin eşitlenmesi  çözümüne çok sıcak baktıklarını ve bu yönde bir kararı en kısa sürede alarak uygulamak istediklerini belirtmiştir.

Son olarak da Türk Lirası olarak uygulanan ve her sene enflasyon karşında değer kaybeden hizmet bedellerinin, her yıl başında revize edilerek kaybettiği değerin kapatılması konusundaki talebimiz iletilmiş ve bu konuda da olumlu yaklaşımda bulunan Sayın Doğan, hizmet bedeli ayarlamalarını yapabileceklerini belirtmiş ve öncelikle bu sene için bir çalışma başlatacaklarını belirtmiştir.

Anadolujet hava yolu genel müdürü Doğan da acentelerden beklentilerini ve hedeflerini “halen 5,1 milyon olan yolcu sayılarını 2014 yılında 7,7 milyon ve sonra da 11,5 milyon yolcuya çıkararak iç hatlarda lider olmak ” şeklinde  açıklamış ve acentelerimize istenilen destekleri vermeye hazır olduklarını ama acentelerden de ciddi destek beklediklerini ve bu desteği alacaklarına inandıklarını” söylemiştir.