11 Mayıs 2012

Türk Hava Yolları’ndan Acenta Destek Hizmetleri

Seyahat acentalarına yönelik hizmet ile ilgili Türk Havayolları tarafından Birliğimize iletilen duyuru aşağıda aynen aktarılmaktadır.

 Sayın Acentemiz,

“Sizlere özel” oluşturulan ve “tek yerden bilgi alma”nızı sağlayacak

444 11 99

acentedestek@thy.com  

dan her gün  07:00 – 22:30 saatleri arasında aşağıdaki konular için destek alabilirsiniz.

 

PNR işlemleri :

1-İsim değişikliği

  • TK Troya/Quickres kaynaklı PNR larda en fazla 3 harfe kadar ve anlam değişmeyecek durumlarda yapılmaktadır.
  • CRS PNR larında 3 harfe kadar olan değişiklikler acentelerimiz tarafından yapılmalıdır.

 

2-Q işlemleri

  • Acentemizin PNR a müdahele edebilmesi için PNR ın acentenin Q suna yönlendirilme işlemi yapılır. Bu işlem sadece TK Troya/Quickres kaynaklı PNR lar için yapılabilir.
  • CRS PNR ları acentenin Print adresine yönlendirilir.
  • Aynı şehirde bulunan farklı bir acentenin PNR ı, diğerine QEP lenemez.

 

3- Purge kaydı

  • PNR daki son uçuş (segment) tarihinden 3 gün geçtikten sonra PURGE olan PNR lar , talep edilmesi halinde acentenin e-mail adresine gönderilir.

 

4-APIS bilgileri :

  • Sadece TK Troya/Quickres kaynaklı PNR lar için APIS girişleri için yardımcı olunur.

 

5-PNR kitlenmesi :

  • PNR ın herhangi bir sebepten dolayı görüntülenememesi durumunda (UNABLE TO RETREIVE) PNR aktif hale getirilir.

6-Bebek girişleri:

  • PNR lara bebek yolcu ile ilgili isim sahası ve ilgili AP-FAX girişi yapılır ve gerektiğinde çıkarılır.

 

7-Miles & Smiles girişleri:

  • Miles&Smiles yolcuların bilgilerinin PNR a işlenmesi ve girişler hakkında bilgilendirme yapılır.
  • Approval Code ‘un herhangi bir sebepten dolayı PNR a kaydedilememesi halinde, APPR CODE un tekrar girilmesi sağlanır.

 

8-Bilet sahası girişleri:

  • CRS PNR ında bilet düzenlendikten 1 saat sonra, hala TK PNR ına bilet numarası yerleşmedi ise , duruma müdahele edilir ve bilet numarasının TK PNR ına akması sağlanır.

 

ÖNEMLİ NOT : PNR lara özel talep/yolcu  girişleri , Yedek yerlerin okeylenmesi , opsiyon süresinin uzatılması,TROPHY opsiyonunun çıkarılması  gibi işlemler  yapılmamaktadır. Bu tip durumlara müdaheleler ancak sistem arızası ve olağanüstü durumlarda mümkündür.

Özel talep girişlerinde sistemsel sorun yaşandığında, ekran görüntüsü istenir. Kontroller yapıldıktan sonra gerekirse PNR a müdahele edilir.

 

BİLET İŞLEMLERİ :

1-Reval işlemleri:

  • TK Troya/Quickres kaynaklı PNR lar için işlemler acentemiz tarafından yapılabilmektedir.
  • CRS PNR larında tanzimi yapılan içhat ve dışhat biletlerinde sadece cezasız işlemlerde ücret kuralı doğrultusunda reval işlemi acente destek tarafından yapılır.

 

2-Reissue işlemleri:

  • TK Troya/Quickres kaynaklı PNR ları için REISSUE girişleri tarafımızdan söylenir ancak işlemleri yapılamaz.
  • Rezervasyon değişikliği sonucunda ücret farkı ve/veya Ceza alınması gerekli durumlarda bilet acentemiz tarafından Reissue edilir veya yolcu THY satış ofisine yönlendirilir.

 

3-E-Ticket kupon işlemleri:

  • E-tkt kupon statü kodunun FLOWN ve CHECKED-IN durumundan OPEN a dönüştürülmesi işlemleri,  kurallar dâhilinde tarafımızdan yapılmaktadır.
  • Bilete müdahelenin teknik olarak mümkün olduğu hallerde, işlemler acentemiz tarafından ve kurallar doğrultusunda gerçekleştirilmelidir.
  • Bir acentemiz tarafından düzenlenmiş e-tkt ın kupon statü kodlarına, diğer bir acentemizin talebi ile müdahele edilemez.

 

ÖNEMLİ NOT: Bilet statü kodu CHECK-IN olan yolcunun uçuştan off-load edilmesi gerektiğinde içhatlarda 45 dk , dışhatlarda 60 dk öncesine kadar işlemlerin sonlanması gerekmektedir.

4- Mükerrer bilet :

  • Aynı yolcuya aynı detaylarla birden fazla bilet tanzimi yapılması halinde kullanılmayacak biletin iadesi ve iade bilgileri  için bağlı bulunduğunuz satış müdürlüğüne başvurmalısınız.

ÜCRET İŞLEMLERİ:

ÖNEMLİ NOT: Birimimizde ücret ile ilgili sadece sistem desteği ve girişler ile ilgili bilgilendirme yapılmakta olup, ücret ve vergi seviyeleri ve hesaplamaları ile ilgili sorulara yanıt verilememektedir.

 

1-Ücret ve iade işlemleri:

  • Ücret yükleme, ücret notu görüntüleme, indirimli ve özel ücretler ile ilgili kural ve uygulamalar, iade girişleri, fazla bagaj ücret girişleri hakkında bilgilendirme yapılmaktadır.

 

DİĞER İŞLEMLER:

1- İçhat stok tanıtılması:

  • Bağlı bulunduğunuz Satış Müdürlüğü tarafından tarafınıza tahsis edilmiş olan bilet stokların sisteme nasıl tanıtılacağı bilgisi verilmektedir.

 

2- Printer Sorunları:

  • Acentemizin printer ının INACTIVE duruma gelmesi halinde T/ITNPRT-U/Printer adresi/X girişi ile aktif hale getirilir. Bu giriş ile aktif hale getirilemeyen printer sorunlarınız için , ilgili birimler ile koordinasyon tarafımızca sağlanır.

 

3-Sonic Kod işlemleri:

  • SONIC KOD ‘un sistemde takılı kalması ve Password yanlışlığı nedeniyle kilitlenmesi halinde tarafımızca bilgilendirme ve yönlendirme yapılır.

 

4-Quikres  işlemleri:

  • QUICKRES kullanımı ve uygulamaları ile ilgili daha detaylı bir yayın önümüzdeki günlerde yapılacaktır.
  • Şu aşamada sadece Quickres menüsündeki fonksiyonların yerleri ile ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.
  • Yeni açılan /açılacak Acentelerimizin QUİCKRES kullanma talepleri için bağlı bulundukları Satış Müdürlüğümüze başvurmaları gerekmektedir.

 

5-Genel bilgilendirme:

  • THY uçuş tarifesi, hizmetleri, diğer havayolları ile anlaşmalar hakkında bilgilendirme ve yönlendirme yapılır.

 

HATIRLATMA: Birleşik Arap Emirlikleri vize başvurularının evraklarla evize@thy.com adresine yapılması gerekmektedir.