TÜRSAB SİZİN İÇİN VAR

TÜRSAB, kültür turizminin sürdürebilirliği için var!

Ülkemiz turizminde “güneş-deniz-kum” dışında sahip olduğumuz kültürel mirası tanıtmak ve ilgiyi gündemde tutmak öncelikli çalışmalarımız arasında yer alıyor.Bu yöndeki çalışmalarımızı “Türkiye Kültür Turizmi” başlığında kurgularken ülkemizde özel müzeciliğin hızlı gelişimini de temel alarak; özel ve devlet müzeciliğinin ortak bir platformda değerlendirilmesini de önemsiyoruz.

46 İl, 155 Müze 


2011 yılında TC Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı 50 müze ve örenyerinin “I. Aşama Müze ve Örenyerleri Gişelerinin İşletimi, Giriş Kontrol Sistemlerinin Modernizasyonu ve Yönetimi İşi İhalesi”ni yürüten TÜRSAB Müze Girişimleri, 2013 yılında söz konusu ihalenin II. Aşamasını ve Pamukkale Örenyeri İşletimini de aldı ve böylece 2014 yılında işletimini devir aldığımız müze sayısını 155’e çıkardık.

Amacımız kültürel mirasımız odaklı, düzenli iletişim faaliyetleri ve profesyonel stratejik kurgulama ile gelir odaklı, itibarlı, örnek değerlere sahip müzecilik beklentilerini karşılayacak bir yapı oluşturmaktır.

Müzekart Projesi

TÜRSAB’ın Kültür ve Turizm Bakanlığı ile birlikte hayata geçirdiği Müzekart Projesi, kültürel alanda yaşanan gelişmeleri destekleyen projelerin başında gelmektedir.

Müze Kartlarımız



Müzekart+ Avantaj Sağlıyor

Müze kültürünü geliştirecek, müzelere ilgiyi artıracak olan bu proje kapsamında 2011 yılı Temmuz ayında kamuoyuna sunmuş olduğumuz kültür ve sanat kartı Müzekart+ en prestijli kartımız olup, müze ve örenyerlerine sınırsız giriş sağlamasının yanı sıra, kart sahiplerine farklı sektörlerde de çeşitli avantajlar sağlamaktadır.



Museum Pass ve Yeni Museum Pass Kartları 



Müze Dergisi

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla üç ayda bir TÜRSAB Müze Girişimleri tarafından yayınlanan “Müze” dergisi, çağdaş, sanatsever ve meraklı okuyucuların güncel sanat olaylarına ve müzeler hakkında derinlemesine bilgiye ulaştığı bir yayın olarak bu alanda önemli bir ihtiyacı karşılamaktadır.


Tarih Gelecek Nesillere Aktarılıyor

TÜRSAB ülkemizin gizli kalmış kültürel değerlerinin ortaya çıkartılması ve korunması konusunda da çok önemli çalışmalara imza atmaktadır. İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nin depreme karşı dayanıklı hale getirilmesine yönelik proje başta olmak üzere ülkemizin dört bir yanında bulunan eserlerin korunması ve gelecek nesillere aktarılması konusundaki çalışmalarımız devam etmektedir.



TÜRSAB Müze Girişimlerinin müzelerin fiziksel şartlarında gerçekleştirdiği iyileştirmeler ve yaptığı çalışmalar, halkımızın müze ve örenyerlerine bakışını değiştirmiştir. Müzekart’ın olumlu yansımasının da eklenmesiyle birlikte müzelerimize olan ilgi adeta katlanmıştır.   



“Dünyanın En Büyük Müzesi: Türkiye” Projesi

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde, Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü öncülüğünde (DÖSİMM), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Bilkent Kültür Girişimi (BKG) tarafından, Anadolu Efes desteği ile “Dünyanın En Büyük Müzesi: Türkiye” projesinin lansmanı 14 Kasım 2014 tarihinde İstanbul Arkeoloji Müzeleri Kütüphanesi ve Darphane-i Amire Binası’nda yapılmıştır. Proje, kitap, sergi ve aktüel belgesel olmak üzere 3 bileşenden oluşmaktadır. Proje, yurt içinde İstanbul, Ankara, Gaziantep, İzmir, Adana, Antalya, Muğla-Bodrum ve yurt dışında Berlin, Paris, Londra, Moskova’da sergilenmektedir.

13 bölümden oluşan “Müze Ziyaretçisi / Dünyanın En Büyük Müzesi: Türkiye” aktüel belgeseli ise, 16 Kasım 2014 tarihinde toplam 13 bölüm ile  NTV televizyonunda yayınlanmıştır. Tarihi mirasımızın çekimlerinden oluşan belgesel NTV tarafından hazırlanmaktadır.

İş Bankası “İş’te Cep” uygulamasını kullanan müşterilerine Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi’nde sergilenen eserlerle ilgili bilgilendirme sunan bir uygulama geliştirmiştir. 2015 yılı içinde lansman hazırlıkları sürdürülmekte olup, diğer müzeler için de uygulamanın geçerli olabilmesi için çalışmalar devam etmektedir.

Müze Girişimleri Kapsamındaki İş Birliklerimiz

Harbiye Askeri Müzesi

Harbiye Askeri Müzesi, imzalanan protokol ile Müzekart+ ve Museum Pass İstanbul kart sahiplerine indirimli giriş imkanı sağlamaktadır.Protokol gereği; Askeri Müze giriş kontrol sistemi kurulmuş, gişede çalışacak personel istihdamı yapılmış ve kullanılacak biletler basılmış ve çalışmalara başlanmıştır.Proje için ulusal ve uluslararası platformlarda ve sosyal medya da dahil olmak üzere çeşitli mecralarda tanıtımı, müzecilik konusunda yapılacak çalışmalarda her türlü destek ve “know how” aktarımı, müze işletmeciliği desteği, seyahat acentaları kanalıyla müzenin yurt içi ve yurt dışı tanıtımı ve tur planlarına alınması konularında iş birliğimiz başlamıştır. 

Communicating The Museum (CTM) 2015 İstanbul

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü, TÜRSAB MÜZE Girişimleri ve BKG ile birlikte 9-12 Eylül 2015 yılında Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirdiğimiz  “Communicating The Museum (CTM) 2015 İstanbul” Konferansını gerçekleştirdik.  Müzeciliğin Olimpiyatı olarak adlandırılan konferans bir çok sektörü bir araya getirmiştir.http://agendacom.com/en/communicating_the_museum/home/

Biletix

Ticket Master’ın Türkiye temsilcisi olan Biletix ile anlaşmalar yapılmıştır. Yapılan anlaşmalarla Biletix 100 Bin adet bilet – kart ürünü alarak çeşitli mecralarda Müze ve Örenyerlerimizi tanıtmaktadır. Ayrıca Harbiye Askeri Müze’nin bilet satış ve tanıtımı için de Biletix 40.000 adet bilet satın almıştır.

Otobüsü Yakala Tarihi Yolculuğa Başla!

TEMSA ile TÜRSAB-MÜZE’nin iş birliği ile “Otobüsü Yakala Tarihe Yolculuğa Başla!” projesi kapsamında Müzekart+ ve Museum Pass İstanbul sahiplerine yönelik ücretsiz Taksim’den kalkan ve Sabancı Müzesi/Sultanahmet (Tarihi Yarımada) bölgesindeki müzelere ulaşım hizmeti sağlayan otobüs Haziran ayında yapılan basın toplantısı ile kamuoyuna duyurulmuş ve hayata geçirilmiştir.

İstanbul Büyük Şehir Belediyesi ve ŞEHİR HATLARI İş Birliği Bu kapsamda Eminönü, Ortaköy ve Kabataş iskelelerinde iş birliğimize yer verilmiştir. Müzekart+ sahibi yolculara "Boğaz Turu Seferleri" %25 indirimli olarak uygulanmakta olup, 2015 yılı sözleşmelerimiz yenilenmiştir.

Tanıtım Faaliyetleri /Kamu Spotu

Bakanlığımız adına Müze ve Örenyerleri ziyaretini teşvik etmek amacıyla Kamu spotu hazırlanmış olup, Ulusal kanallarda yayınlanmaktadır.