ADRES DEĞİŞİKLİĞİ

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ

 

 

İŞLEM SÜRECİ

Adres değişikliğine ilişkin olarak hazırlanan belgeler Bakanlığa iletilmek üzere TÜRSAB’a verilir. TÜRSAB, belge başvurusuna ilişkin dosyayı inceler ve bildirilen merkez veya şube adresinde seyahat acentası işyerinin Seyahat Acentaları Yönetmeliği’nin 17’nci maddesinde belirtilen niteliklere haiz olup olmadığı, personele ilişkin kayıtların tutulup tutulmadığı hususlarında denetleme ve değerlendirme yapar.

TÜRSAB, başvuru sonucuna ilişkin görüşünü Bakanlığa bildirir. Uygun görülmeyen başvuru için ise başvuru sahibine gerekçesi belirtilir. Uygun görülen adres değişikliğine ilişkin dosya TÜRSAB tarafından Bakanlığa intikal ettirilir. Bakanlığa intikal eden adres değişikliği başvurusuna ilişkin dosya Bakanlıkça incelenir. Bakanlıkça yapılan inceleme sonucunda eksikliğin bulunması durumunda, eksikliğin tamamlanması TÜRSAB’a bildirilir. Talebin uygun görülmesi halinde, belge düzenlenmesi için Makam Onayı hazırlanır. Makam Onayından sonra, yeni adrese göre Seyahat Acentası işletme belgesi düzenlenir. Düzenlenen işletme belgesi İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından teslim edilir.
 

CEZAİ YAPTIRIM

1618 sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanununun 10 uncu maddesinin (d) bendi: “(*) Şubeleri de dahil olmak üzere adres değişikliklerini değişiklik yapılmadan en az 10 (On) gün önce Bakanlığa bildirmek”, hükmüne amir olup aynı Kanunun 27’nci maddesinin (a) bendinin (2) numaralı alt bendi ise: “Bu Kanunun 7, 17, 19 veya 21 inci maddelerinden birinin veya 10 uncu maddesinin (c), (ç) veya (d) bentlerinden birinin ihlalinin tespiti halinde. İdari para cezası ile cezalandırılacağı hükmünü içermektedir. Bu nedenle, adres değişikliğini zamanında bildirmeyen seyahat acentasına 1618 sayılı Kanunun 27‘nci maddesinin (a) bendinin (2) numaralı alt bendince içerisinde bulunulan yıla göre belirlenen idari para cezası uygulanır.

(*) Seyahat Acentaları Yönetmeliğinin 21’inci maddesinin birinci (1.) alt bendi; “Değişiklik başvurularına ilişkin TÜRSAB’a yapılan yazılı bildirim Bakanlığa yapılmış sayılır.” ve 8’inci alt bendi ise; “Başvuru dilekçesinin doğrudan Bakanlığa verilmesi durumunda, değerlendirme için TÜRSAB’a gönderilir.” hükümleri amirdir.

Bu çerçevede; adres değişikliğinin, değişiklik yapılmadan en az 10 gün önce TÜRSAB’a yazılı olarak bildirilmesi gerekmektedir.
 

İSTENEN BELGELER

  1. Adres Değişikliği Dilekçesi
     
  2. Ticaret Sicil Tasdiknamesi
     
  3. Ek-4 Beyanı (Ticaret Sicili Gazetesi Beyanı)
     
  4. Çalıştırılacak Personele ilişkin Ek-3 Beyanı (SGK İşyeri kodu Beyanı)
     
  5. (!) Çalıştırılan personelin devam ettiğini gösterir son döneme ait SGK Hizmet Listesi
     
  6. Seyahat Acentası Bilgi Güncelleme Formu
     

(!) Mevcut personel devam etmiyor ise başvuru dosyası içeriğinde;

  • Seyahat Acentaları Yönetmeliğinde çalıştırılacak personelin niteliklerinde tanımlı belgelerden herhangi biri. (Bkz. Personel Değişikliği)
  • Belgeleri ibraz edilen personelin şirket bünyesinde çalıştığını gösterir SGK Hizmet Listesi veya işe girişinin henüz yapılması halinde SGK İşe Giriş Bildirgesinin bulundurulması gerekmektedir.

 

İSTENEN FORM VE DİLEKÇELER

  1. Ek - 3
  2. Ek - 4
  3. Merkez Adres Değişikliği Dilekçesi Örneği
  4. Seyahat Acentası Bilgi Güncelleme Formu
  5. Şube Adres Değişikliği Dilekçesi Örneği
  6. Sigorta
    Belgeleri ibraz edilen personelin şirket bünyesinde henüz çalıştığını gösterir SGK İşe Giriş Bildirgesi veya son döneme ait SGK Sigortalı Hizmet Listesi
  7. Ticaret Sicil Tasdiknamesi
    Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 16.Maddesine Göre Düzenlenen Sicil Tasdiknamesi;
    MERSİS numarası, Ticaret unvanı, Gerçek kişi ticari işletmelerde, işletme sahibinin adı ve soyadı, yerleşim yeri ve kimlik numarası, İşletmenin merkezi, şubelerde şubenin adresiyle beraber işletmenin merkez adresi, İşletmenin faaliyet alanı, İşletmeye tahsis edilmiş olan sermayeyi, Belge düzenlendiği sırada işletmeyi temsile yetkili olanları gösterir belgedir.

 

SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Adres değişikliğini Ticaret Sicilde tescil ve ilan ettik şimdi ne yapmalıyız?

  • Adres değişikliği dosya içeriğini tamamlayınız, aksi taktirde işletme belgesiz faaliyetten idari işlemler ile karşılaşabilirsiniz!

 

2. Taşınılan adreste aranan işyeri nitelikleri nelerdir?

  • Adrese yapılacak denetimde 1618 sayılı kanunun 7’nci maddesi ve ilgili yönetmeliğin 17’nci maddelerinde tanımlı olan nitelikler aranmaktadır.

 

3. Seyahat Acentasında çalıştırılması zorunlu personele ilişkin belgeler nelerdir?

Mevzuat gereğince Seyahat Acentasında aşağıda belirtilen belgelerden herhangi birisine sahip en az 1(Bir) personel çalıştırılması zorunludur. Belgeler:

  • Otelcilik ve turizm konusunda; meslek lisesi, ön lisans veya lisans eğitimini tamamladığına ilişkin diplomanın onaylı sureti veya E-Devletten alınan mezun olduğunu gösterir doğrulanabilir belge,
  • Enformasyon memurluğu yabancı dil başarı belgesi aslı,
  • Bakanlıkça verilmiş rehber belgesine sahibi olduğunu gösterir belge aslı veya noter onaylı sureti,

!Daha önce bu belgelerden herhangi birinin ibraz edildiği personelin çalışmaya devam etmesi halinde, acentanın sicilinde personel belgesi dijital ve fiziki ortamda saklı olduğundan belgenin tekrar ibraz edilmesi gerekmemektedir!

 

4. Seyahat Acentası faaliyeti şirketin şubeleri arasında nakledilebilir mi?

  • Seyahat Acentası işletme belgesi sahibi şirketin şubeleri arasında işletme belgesi nakledilebilir. Ancak işletme belgesinde “adres değişikliği” olarak tanımlanacak bu işlem Ticaret Sicilde tescil ve ilan edilemeyeceğinden, değişiklik şirketin yetkili organ kararınca sürdürülür. Bu çerçevede Bakanlıkça uygulanan idari para cezası ile karşılaşmamak için; TÜRSAB’a adres değişikliği başvurusunun alınacak yetkili organ kararından az 10 gün önce yapılması gerekmektedir.
TÜM HABERLER
01  Haziran  2024
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
01  Haziran  2024
Vefat ve Başsağlığı
HABERİ OKU
30  Mayıs  2024
“Turizm Yüzyılı” Projemizin İlk Adımını Burdur’da “Arama Konferansı Burdur Topl...
HABERİ OKU
30  Mayıs  2024
Hac – Umre İhtisas Başkanlığımız, Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürü Remiz Bir...
HABERİ OKU
30  Mayıs  2024
“VFS Global Yetkilileri ile Akredite Acentalar Toplantısı” Genel Merkezimizde G...
HABERİ OKU
29  Mayıs  2024
Gastronomi Turizmi İhtisas Başkan Yardımcımız Şebnem Urgancıoğlu, “Geleneksel T...
HABERİ OKU
29  Mayıs  2024
Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcımız Recai Ergün ve Okul Turları Komite Ba...
HABERİ OKU
28  Mayıs  2024
Sağlık Turizmi Alanında Faaliyet Gösteren Seyahat Acentaları En Üst Düzeyde Tem...
HABERİ OKU
TÜM DUYURULAR
31  Mayıs  2024
Küçüksu Kasrı Mesire Alanı Bilet Fiyatlarının Güncellenmesi Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
31  Mayıs  2024
Bursa Sağlık Turizmi Bilgilendirme Toplantıları Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
30  Mayıs  2024
VFS Global Yetkilileri ile Akredite Acentalar İzmir Toplantısı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
24  Mayıs  2024
VFS Global Yetkilileri ile Akredite Acentalar Toplantısı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
24  Mayıs  2024
Sağlık Turizmi Bilgilendirme Toplantısı Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
24  Mayıs  2024
İstanbul Turizm Fuarı (İTF) Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
21  Mayıs  2024
Health Tourism Expo London Hakkında Duyuru
HABERİ OKU
21  Mayıs  2024
Karadeniz Mutfağı Tadımı ve Karadeniz Mutfağı Hakkında Bilgilendirme Ziyareti H...
HABERİ OKU